درمان آکنه (جوش) با طب سوزنی

سالهای نوجوانی معمولاً زمانی است که بیشتر در معرض آکنه شدید و قابل مشاهده هستید ، در حالی که آکنه بزرگسالان نیز ممکن است برای برخی از افراد یک مشکل شایع باشد. بدون در نظر گرفتن سن ، آکنه نامطلوب است و می تواند بسیاری را دچار احساس آسیب پذیری و خودآگاهی کند. این احساسات حساسیت می تواند به موارد آسیب رسان دیگری برای بدن منجر شود ، از جمله افسردگی و اضطراب ، که می تواند بر سلامت کلی فرد تأثیر سوء بگذارد. خوشبختانه ، طب شرقی تأثیر مثبتی در درمان آکنه دارد که از داخل بدن به خارج کار می کند.

دلیل آکنه
در طب شرقی ، آکنه و سایر بیماریهای التهابی پوستی در نتیجه ترکیبی از دو عامل مشاهده می شود: گرمای بیش از حد و رطوبت. وقتی هر یک از این عوامل در بدن زیاد باشد ، ممکن است مشکلات پوستی مختلفی از جمله آکنه ایجاد شود.
از گرما به عنوان یانگ نیز یاد می شود و برای حرکت در بدن مورد نیاز است ، اما مقدار زیاد آن باعث ایجاد مشکل می شود. گرما را می توان به صورت داخلی یا خارجی در بدن نشان داد.
گرمای داخلی به فشار عاطفی اشاره دارد که به طور مداوم مهار می شود. دوره نوجوانی به ویژه زمانی است که احساسات مختلفی را تجربه می کنید که اکثر آنها در داخل بدن جمع می شوند و آزاد نمی شوند ، که اگر به مدت طولانی بیان نشوند ، می تواند منجر به مسائل داخلی جدی شود. سالهای نوجوانی نیز نوسانات شدید هورمونی است که می تواند برای برخی افراد با تولید بیش از حد هورمون همراه باشد. وجود بیش از حد در برخی هورمون ها نیز می تواند دلیلی برای گرمای داخلی باشد. کمبود خون همچنین می تواند دلیل گرمای داخلی بیش از حد باشد. عدم مصرف کافی یا مقدار مناسب غذاهای غنی از مواد مغذی می تواند منجر به کمبود خون در بدن شود. در بسیاری از نوجوانان کاملاً معمول است که مقدار مناسبی از غذای سالم را نمی خورند که این امر باعث می شود آنها مستعد کمبود خون باشند. خون راهی است که بدن می تواند مواد زائد را از بدن دفع کند و بدون انتقال مقدار کافی خون ، التهاب در پوست ایجاد می شود.
گرمای خارجی به تغییر تحریکات شیمیایی روی پوست ، اعمال بدنی بیش از حد و مصرف غذاهای محرک بیش از حد اشاره دارد.
رطوبت بسیار شبیه گرما است زیرا علت آن می تواند داخلی و خارجی باشد. “یین” یا رطوبت برای عملکرد مناسب همه لازم است. در طب شرقی ، رطوبت به عدم توانایی بدن در متابولیسم خوب مایعات منجر می شود که می تواند مایعات اضافی را در بدن باقی بگذارد. باکتری ها در شرایط مرطوب شکوفا می شوند و محیط مناسبی برای آکنه ایجاد می کنند.
دلیل داخلی رطوبت می تواند سیستم گوارشی ضعیفی باشد که به دلیل عادت های غذایی نامنظم دست و پنجه نرم می کند ، در حالی که یک دلیل خارجی می تواند ناشی از مصرف غذاهای چرب یا چرب باشد.
درمان آکنه با طب شرقی
طب غربی آکنه را فقط به عنوان یک اختلال التهابی درمان می کند ، با این حال فواید طب سوزنی این است که علت اصلی آن مشخص شده و درمان به سمت هدف قرار دادن آن علت اصلی است. این که التهاب همراه با مشکلات دستگاه گوارش مانند ورم معده یا یبوست باشد ، یا التهاب مرتبط با استرس مانند فقر فیزیولوژیک یا اختلال اضطراب ، طب شرقی منبع قابل اعتمادی برای درمان است.
ترکیبی از طب سوزنی و داروهای گیاهی به عنوان موثرترین شکل درمان آکنه دیده می شود. بسته به شرایط بیمار ، گیاهان مختلفی برای هدف قرار دادن نیازهای مختلف وجود دارد. برخی از گیاهان همچنین دارای خواص ضد باکتری هستند که هنگام درمانآکنه بسیار موثر هستند.

 

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست