مشکلات ادراری

مسائل مربوط به دستگاه ادرار و مثانه خصوصاً در زنان پس از یائسگی معمول است. مسائل رایج ادرار که توسط طب سوزنی و داروهای گیاهی درمان می شود شامل بی اختیاری ادرار ، تکرر ادرار ، مثانه نوروژنیک و عفونت های مکرر دستگاه ادراری است. طب سوزنی و داروهای گیاهی می توانند برای مردان مبتلا به محدود شدن جریان ادرار در نتیجه هیپرتروفی خوش خیم پروستات موثر باشند.
بی اختیاری ادرار و تکرر ادرار از نظر پزشکی غربی دلایل زیادی دارد و از نظر پزشکی شرقی به طور کلی نتیجه عدم تعادل در کلیه و مثانه است. طب سوزنی و داروهای گیاهی عدم تعادل کلیه و مثانه را با رویکرد ترکیبی طب سوزنی و داروهای گیاهی برای بازگرداندن عملکرد سالم اندام و نصف النهار ، برای تقویت غلظت ادرار از طریق کلیه و بازگرداندن قدرت انقباض به عضلات مثانه برطرف می کند.
در مروری بر تحقیقات انجام شده در زمینه اثربخشی طب سوزنی برای زنان بالای 50 سال مبتلا به مشکلات ادراری ، مشخص شد که طب سوزنی از نظر تکرر ادرار ، احساس فشار و حتی ادرار با واسطه در موش هایی که مثانه های آنها به طور مصنوعی تحریک شده است ، اثر مفیدی دارد. مطالعات کوچک و کنترل نشده اخیر نقش بالینی در طب سوزنی را در انواع اختلالات کف لگن (اغلب مربوط به علائم ادراری) در مردان و زنان جوان پیشنهاد کرده است.
مطالعه دیگری نشان داد که زنانی که 4 بار از درمان های طب سوزنی ویژه مثانه استفاده می کنند ، در مقایسه با زنانی که از درمان طب سوزنی با دارونما استفاده کرده اند ، در میزان مثانه ، فوریت ، تعداد دفعات و کیفیت زندگی پیشرفت قابل توجهی داشته اند.
عفونت های دستگاه ادراری (UTI) معمولاً مزمن می شوند و بسیاری از زنان از عفونت های متعدد سالانه رنج می برند. درمان قابل قبول برای عفونت های دستگاه ادراری ، آنتی بیوتیک درمانی است. دوره های مکرر آنتی بیوتیک نه تنها به پاتوژن های مقاوم کمک می کند ، بلکه منجر به دیس بیوزیس روده و رشد بیش از حد کاندیدا می شود. داروهای گیاهی ، تغییر سبک زندگی و مصرف روزانه آب کرانبری خالص (شیرین نشده) می تواند با عفونت های مزمن دستگاه ادراری مقابله کرده و از عفونت ادراری در آینده جلوگیری کند.