طب سوزنی و اعتیاد

طب سوزنی و اعتیاد
طب سوزنی یک درمان جامع برای اعتیاد است. این روش باستانی بیش از 2500 سال پیش در چین ، ژاپن و کره توسعه یافته و امروزه نیز برای رفع برخی از بیماریها به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد.
طب سوزنی بخشی از یک سیستم پزشکی است که می خواهد جریان آزاد و متعادل چی (یا انرژی) را در بدن ایجاد کند ، بر اساس این ایده که چی مسدود شده باعث ناهماهنگی در بدن و ذهن و در نتیجه بیماری می شود. به طور خاص ، طب سوزنی شامل قرار دادن سوزن در نقاط خاص در امتداد مسیرهای انرژی بدن است.
استفاده از طب سوزنی برای درمان اعتیاد توسط تحقیقات پشتیبانی می شود. در مطالعه ای که در سال 2000 در مجله آرشیو طب داخلی منتشر شد ، بیمارانی که طب سوزنی دریافت کرده اند بیشتر از کسانی که طب سوزنی دریافت نکرده اند ، در پایان درمان دو ماهه در آزمایش عاری از کوکایین بودند. محققان کارایی طب سوزنی برای درمان اعتیاد را تشخیص داده و تحقیقات بیشتر در این زمینه را توصیه کردند.
در حال حاضر از طب سوزنی برای درمان انواع رفتارهای اعتیاد آور استفاده می شود ، از سیگار کشیدن و پرخوری گرفته تا اعتیاد به هروئین و مسکن. طرفداران اظهار داشتند که این درمان “به همان اندازه برای معتادان به کوکائین و کراک ، معتادان به هروئین ، الکلی ها ، مصرف کنندگان مواد روان گردان و افراد معتاد به باربیتورات و آمفتامین به خوبی کار می کند.” افرادی که در دوره نقاهت به سر می برند و مکمل های درمانی سنتی با طب سوزنی استفاده می کنند ، معمولاً کاهش میل به مصرف دارو ، ضعف علائم ترک ، بهبود خواب و افزایش آرامش کلی را گزارش می کنند.
طب سوزنی حتی توسط چندین سیستم ترک اعتیاد عمومی استفاده می شود. اولین مرکز سم زدایی طب سوزنی در ایالات متحده در نیویورک در سال 1974 در بیمارستان یادبود لینکلن افتتاح شد. از آن زمان ، بیشتر به دلیل موفقیت این برنامه ، برنامه های سم زدایی طب سوزنی با بودجه عمومی در سانفرانسیسکو ، سانتا باربارا ، شیکاگو ، پورتلند ، میامی و سایر شهرها افتتاح شد.
طب غربی معمولاً موفقیت طب سوزنی را به این واقعیت نسبت می دهد که این روش باعث افزایش سطح اندورفین می شود. اندورفین پیام های شیمیایی است که باعث ایجاد احساس آرامش و رفاه می شود. همچنین نشان داده شده است که اندورفین انواع زیادی از ولع مصرف را کاهش می دهد ، از جمله میل به غذا خوردن.
متخصصان طب شرقی موفقیت طب سوزنی را با عباراتی بسیار متفاوت توضیح می دهند. طبق اصول طب شرقی ، همه طبیعت (از جمله انسان) از دو نیروی متضاد تشکیل شده است: یین و یانگ. یین با ماده ، سکون و عنصر آب همراه است. یانگ مربوط به عملکرد ، فعالیت و عنصر آتش است. “یین تغذیه می کند و یانگ مصرف می کند.”
در یک فرد سالم ، این دو نیرو نسبتاً متعادل هستند. در یک معتاد ، کمبود یین وجود دارد. در غیاب یین ، آتش یانگ از کنترل خارج می شود. طب سوزنی با دستیابی به سه تا پنج نقطه اصلی انرژی در خارج گوش ، به دنبال ایجاد یین است. سوزنهای نازک و استریل در این نقاط وارد شده و حدود 45 دقیقه در حالی که بیمار آرام استراحت می کند ، در آنجا می مانند.
ما به افرادی که به مواد مخدر سخت اعتیاد دارند توصیه می کنیم به طور روزانه تحت درمان قرار بگیرند تا زمانی که به بهبودی کامل برسند.

فهرست