سرطان سینه

تحقیقات زیادی در زمینه چگونگی کمک به طب سوزنی در تسکین برخی از علائم سرطان و عوارض جانبی درمان سرطان در حال انجام است. ثابت شده است که طب سوزنی به رفع خستگی ، گرگرفتگی ، حالت تهوع ، استفراغ و درد کمک می کند.
کاملترین مطالعه طب سوزنی در بیماران مبتلا به سرطان پستان در سال 2000 در مجله انجمن پزشکی آمریکا منتشر شد. در این مطالعه ، 104 زن تحت شیمی درمانی با دوز بالا داروهای سنتی ضد تهوع دریافت کردند. علاوه بر مصرف دارو ، زنان به طور تصادفی برای دریافت 5 روز طب سوزنی (طب سوزنی که در آن سوزن ها با جریان الکتریکی ملایم تحریک می شوند) ، طب سوزنی بدون جریان الکتریکی یا بدون طب سوزنی انتخاب شدند. در خانمهایی که طب سوزنی داشتند ، حالت تهوع به طور قابل توجهی کمتر از کسانی بود که نداشتند.
مطالعه دیگری که در دانشگاه دوک به پایان رسید و در سال 2002 منتشر شد ، مقایسه استفاده از طب سوزنی با استفاده از Zofran (نام شیمیایی: ondansetron) ، داروی ضد تهوع ، قبل از جراحی سرطان پستان برای کاهش حالت تهوع پس از جراحی است. مشخص شد که درمان طب سوزنی در کنترل حالت تهوع بهتر از Zofran است.
در یک مطالعه فرانسوی که در سال 2003 منتشر شد ، طب سوزنی در درمان درد مربوط به سرطان مورد بررسی قرار گرفت. بیماران تحت درمان طب سوزنی پس از 2 ماه درمان با طب سوزنی ، در مقایسه با کاهش 2 درصدی درد در بیمارانی که از نوع دارونما طب سوزنی استفاده کرده اند ، 36٪ کاهش درد داشتند.
در یک مطالعه بسیار مقدماتی در سال 2004 در مرکز سرطان Memorial Sloan-Kettering ، مشخص شد که طب سوزنی 31٪ در افراد مبتلا به انواع سرطان ، خستگی پس از شیمی درمانی را کاهش می دهد. در سال 2005 ، یک مطالعه مقدماتی دیگر در مورد بیماران سرطانی پستان در سوئد نشان داد که طب سوزنی گرگرفتگی را به نصف کاهش می دهد. در حالی که پزشکان این نتایج را دلگرم کننده می دانند ، اما هنوز نتایج بسیار اولیه هستند و نیاز به مطالعه بیشتر دارند.