قاعدگی دردناک

تشخیص
تمرکز طب سوزنی به جای درمان علائم ، در درمان علت اصلی بیماری یک بیمار است. چینی ها انرژی یا چی حیات بخش را توصیف می کنند که نیروی محرک در تمام موجودات زنده و در کل طبیعت است. در سلامتی ، چی می تواند به راحتی از طریق مسیرها یا نصف النهارهایی که در بدن ما جریان دارند ، عبور کند. هنگامی که چی تخلیه شود ، به نوعی محدود یا مختل شود ، بیماری اتفاق می افتد. طب چینی بیان می کند که “چی” کبد ، طحال و کلیه در تنظیم چرخه قاعدگی نقش اساسی دارد. بنابراین چی باید در هر یک از این اندام ها متعادل و قوی باشد تا چرخه قاعدگی بتواند به راحتی جریان یابد.
از دیدگاه طب سوزنی دلایل مختلفی برای دردناک بودن عادت ماهیانه زنان وجود دارد. علائم با توجه به عدم تعادل انرژی زمینه ای بسیار متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال ، اگر کلیه تخلیه شود ، علائم شامل خستگی ، کمردرد و ضعف است. از طرف دیگر ، در صورت تخلیه کبد ، مجموعه بسیار متفاوتی از علائم بروز می کند. اینها شامل تحریک پذیری ، بی خوابی ، سردرد و یک درد خفیف ثابت در شکم خواهد بود. این علائم به این دلیل بروز می کنند که “چی” کبد ، که مسئول جریان روان چی در سراسر بدن است ، از قدرت کافی برای تسهیل جریان خون قاعدگی برخوردار نیست. از آنجا که درمان به نیازهای هر بیمار معطوف می شود ، برای درک کامل مجموعه علائمی که هر بیمار تجربه می کند ، باید هوشیاربود. در هر مورد ، شرح حال کاملی از بیمار گرفته می شود و با گرفتن نبض ها و لمس شکم ، آگاهی بیشتری به دست می آید.
رفتار
در طب سوزنی درمان با توجه به نیازهای فرد صورت می گیرد. به عنوان مثال هنگامی که چی تخلیه و ضعیف است ، درمان به سمت ایجاد و تقویت انرژی حیاتی بیمار است. اگر چی مسدود شده باشد ، درمان به سمت پراکندگی چی هدایت می شود تا بتواند روان جریان یابد. این تعادل مجدد چی با استفاده از طب سوزنی به دست می آید.
طب سوزنی
با قرار دادن سوزن های بسیار ریز می توان تعادل و جریان انرژی را برقرار کرد. چی می تواند از یک منطقه به منطقه دیگری منتقل شود که تخلیه می شود. سوزن ها در نقاط خاصی قرار می گیرند که روی نصف النهارها یا مسیرهایی است که “چی” در آن جریان دارد. یک نکته در نصف النهار کبد ، نقطه کبد 3(LV3) ، به رفع انسداد چی کمک می کند ، در حالی که در نصف النهار کلیه ، نقطه کلیه3( KI3 ) یانقطه کلیه 10( KI10 )ممکن است برای تغذیه و ساخت کلیه انتخاب شود. هنگامی که علائم بیمار شامل سردی باشد ، ممکن است از یک گیاه به نام موکسا نیز برای کمک به گرم کردن و تقویت چی استفاده شود. یک مخروط کوچک از گیاه روی نقطه طب سوزنی قرار می گیرد و روشن می شود. موکا به تدریج نقطه را گرم کرده و پس از داغ شدن برداشته می شود.
گیاهان
گیاهان طب شرقی نیز در درمان قاعدگی دردناک بسیار موثر هستند. فرمول های گیاهی با توجه به نیازهای خاص هر بیمار انتخاب می شوند. اصل درمان گیاهان با طب سوزنی یکسان است. برخی از فرمول ها باعث ایجاد و تقویت چی می شوند در حالی که برخی دیگر چی را پراکنده می کنند و به حرکت چی کمک می کنند. ده ها فرمول گیاهی وجود دارد که می تواند برای درمان الگوی ناهماهنگی بسیار متنوعی که ممکن است ایجاد شود ، مورد استفاده قرار گیرد و برای انتخاب فرمولی که نیازهای هر مورد خاص را برآورده کند ، احتیاط زیادی لازم است.

این دو شکل درمانی در کنار هم ابزاری قدرتمند و موثر برای ایجاد تعادل در کل سیستم فراهم می کنند. با برقراری مجدد این تعادل ، چرخه قاعدگی ماهانه از یک تجربه ناتوان کننده و دردناک به تجربه ای تبدیل می شود که به راحتی از آن عبور می کند.