سوزش سر دل

سوزش سر دل (Heartburn)یک احساس سوزش در قفسه سینه یا گلو است ، که ناشی از ریفلاکس اسید معده در پوشش مری است. این یک علامت اصلی یک بیماری پزشکی به نام اختلال رفلاکس معده و مری (GERD) است. سایر علائم سوزش معده ممکن است شامل گلودرد ، تغییر صدا ، حالت تهوع ، اضطراب ، سوزش هنگام بلع ، طعم تلخ یا ترش در دهان ، سرفه و شرایط تنفسی مانند ، آسم ، ذات الریه و برونشیت مزمن باشد.
بر اساس طب شرقی ، معده سلطه نزولی دارد. فقط وقتی چی معده آزادانه در حال پایین آمدن است ، می توان تناوب بین خالی بودن و پری معده و روده را حفظ کرد. عملکرد هضم طبیعی خواهد بود. اگر شرایط مختل شود ، نه تنها بر عملکرد دریافت و تجزیه معده تأثیر می گذارد ، بلکه از انتقال غذا به سمت پایین جلوگیری می کند ، در این صورت حالت تهوع ، استفراغ یا سوزش سر دل می تواند رخ دهد. این اصطلاح “Rebellious Stomach Qi” نامیده می شود.
هزاران سال است که سوزش معده توسط طب شرقی به طور موثر درمان می شود. طب سوزنی و گیاهان دارویی نه تنها می توانند علائم سوزش معده را کاهش دهند ، بلکه مهمتر این است که با تنظیم یین و یانگ ، تقویت مقاومت بدن و از بین بردن عوامل بیماری زا ، به بهبودی کمک می کنند.
در گزارش اخیر منتشر شده در مجله پزشکی بریتانیایی ” طب سوزنی در پزشکی “ یک مطالعه برزیلی نشان داد که طب سوزنی ممکن است به تسکین سوء هاضمه و سوزش معده در زنان باردار کمک کند. می توانید با استفاده از تحریک نقطه طب سوزنی پریکارد 6 (همان موردی که برای تسکین بیماری استفاده می شود) سوزش معده را از بین ببرید. برای یافتن نقطه ، از انگشتان یک دست خود در داخل مچ دست مخالف خود استفاده کنید ، اندازه دوبند انگشت را از چین بین دست و بازو ، بین تاندون های وسط مچ دست بگیرید.
بیماران مبتلا به سوزش معده در مطب، طب سوزنی طبیعی دریافت می کنند. ماموریت کلینیک ما این است که کیفیت زندگی یک بیمار را با ارائه مراقبت های بهداشتی طبیعی و تمرکز بر روی تمام افراد ، بهبود بخشد. بیماران مزایای درمانی طب سوزنی را از پزشکان با تجربه طب سوزنی در کلینیک طب سوزنی ما دریافت خواهند کرد.