سیاتیک چیست و چگونه درمان می شود؟

سیاتیک نامی است که به یک وضعیت دردناک گفته می شود و مشخصه آن دردی است که از کمر شروع می شود و به سمت پایین عصب سیاتیک بزرگ حرکت می کند. عصب سیاتیک از قسمت پایین کمر و پایین پشت ساق پا به پایین می رود. دلایل مختلفی برای این بیماری وجود دارد از جمله التهاب خود عصب. در برخی موارد ، این شرایط ناشی از فشار بیش از حد است و گاهی اوقات به دلیل فشار بیش از حد به عصب ، صرفاً با نشستن در وضعیت نامناسب ، ایجاد می شود.
خبر خوب این است که سیاتیک معمولاً پس از مدت زمانی به خودی خود برطرف می شود. در چند مورد نادر ، بیماری مزمن می شود. در بیشتر موارد ، شرایط مزمن را می توان در آسیب واقعی ناشی از ضربه به کمر یا ستون فقرات یا به خود عصب ردیابی کرد. این درمان معمولاً با هدف تسکین درد انجام می شود. مسکن درد داده می شود و استراحت پیشنهاد می شود.
سیاتیک خیلی خوب به طب سوزنی پاسخ می دهد. طب سوزنی رکورد بسیار خوبی در تسکین دردهای غیرمعمول و کاهش التهاب دارد. در حقیقت ، سیاتیک و طب سوزنی چنان شرایط مطلوبی و درمانی ایجاد می کنند که برخی از افراد دریافتند که فقط با استفاده از طب فشاری در نقاط صحیح می توانند باعث تسکین درد و بهبودی سریعتر شوند.
سیاتیک یکی از آن بیماری هایی است که به نظر می رسد واقعاً استفاده از داروهای جایگزین را ضروری می کندو غالباً متخصصان جراحی و همچنین فیزیوتراپیست آنرا درمان می کنند. آنچه باعث می شود طب سوزنی به عنوان گزینه مناسبی برای درمان شناخته شود این است که روش تشخیص طب شرقی درد را صرفاً یک علامت می داند و به دنبال علت زمینه ایست. طب سوزنی یک برنامه درمانی را پیشنهاد می کند که شامل تسکین درد و افزایش بهبودی است ، اما همچنین یک برنامه کلی از رژیم غذایی ، ورزش و مکمل های گیاهی برای جلوگیری از بازگشت آن پیشنهاد می دهد.
از آنجا که اکثر حوادث سیاتیک تهدیدکننده زندگی نیستند و معمولاً طولانی مدت هم نیستند ، به نظر نمی رسد مصرف مسکن های شیمیایی( که ممکن است عوارضی داشته باشند) منطقی ترین گزینه برای کسی باشد که به سلامت کلی بدن خود اهمیت می دهد. طب سوزنی برای درمان سیاتیک از مزیت ایمن بودن برخوردار است و به نظر می رسد فقدان عوارض جانبی ناخواسته مزیتی به عنوان یک انتخاب صحیح ترباشد.

تماس با ما

آدرس : جنت آباد مرکزی، بالاتر از ۳۵ متری مخبری، خیابان پنجم، جنب بانک آینده، پلاک ۱۰۵، طبقه اول

تلفن : ۴۴۴۰۳۲۶۹ – ۴۴۴۷۳۰۶۳

موبایل : ۰۹۳۵۲۸۳۸۹۹۰

فهرست