سندروم روده تحریک پذیر

سندرم روده تحریک پذیر(IBS)بیماری است که در سالهای اخیر شیوع بیشتری پیدا کرده است. یک شرایط مدرن اخیر از نظر طب غربی ، این بیماری هزاران سال است که با طب شرقی شناخته شده و درمان می شود.
در طب شرقی این شرایط به عدم هماهنگی بین کبد و طحال اشاره دارد. علائمی که معمولاً با این بیماری همراه هستند عبارتند از:
با استرس بدتر می شود
بعد از خوردن چیزهای خاص بدتر می شود
اسهال متناوب و یبوست
با آشفتگی عاطفی بدتر می شود
مدفوع شل یا مدفوع شبیه سنگریزه
یبوست
از آنجا که این یک مشکل عملکردی است تا یک مشکل ساختاری در دستگاه گوارش ، طب سوزنی همراه با توصیه های مناسب در زمینه رژیم غذایی و سبک زندگی ، یک روش درمانی مناسب است.
سندرم روده تحریک پذیر( IBS) در طب چینی به “حمله کبد به طحال” معروف است. عملکرد کبد اطمینان از گردش روان ]d درسراسر بدن است و با این کار به سایر اعضای بدن در عملکرد آنها کمک می کند. هنگامی که کبد تعادل نداشته باشد ، می تواند سایر اعضای بدن ، و در این مورد ، طحال (به عنوان مثال دستگاه گوارش) را ناراحت کند. کبد به ویژه تحت تأثیر استرس ، عصبانیت ، اوقات تلخی ، ناامیدی و کینه است. استرس بیش از حد و عدم ورزش باعث رکود انرژی (چی) کبد می شود و این به نوبه خود بر اندام های دیگر تأثیر می گذارد. وقتی چی کبد راکد می شود ، این باعث یبوست می شود و در حالی که طحال ضعیف است ، این باعث اسهال می شود. این ناهماهنگی بین این دو است که تنوع بین یبوست و اسهال را توضیح می دهد.
پس چرا بعضی از افراد تحت تأثیر قرار می گیرند و دیگران تحت تأثیر قرار نمی گیرند؟ اگر سیستم گوارش (طحال در طب شرقی) قوی باشد ، حتی اگر کبد ممکن است از تعادل نباشد ، همچنان قادر به عملکرد کافی است. به عبارت دیگر ، برای بروز سندرم روده تحریک پذیر(IBS )باید عدم تعادل در کبد و طحال (سیستم گوارشی) وجود داشته باشد. بنابراین ، برای درمان IBS مهم است که جریان انرژی کبد را روان کنید و روند گوارش را تقویت کنید. همراه با طب سوزنی ، شامل خوردن غذایی است که هضم آن برای بدن راحت تر است. اغلب استرس اجتناب ناپذیر است اما روش هایی وجود دارد که به خودمان کمک می کنیم بهتر کنار بیاییم و اصلی ترین آنها ورزش است.
سندرم روده تحریک پذیر(IBS ) اکنون اصطلاحی بسیار مورد استفاده برای انواع مختلف اختلالات گوارشی است. به نظر می رسد که اغلب زمانی تشخیص داده می شود که هیچ چیز دیگری یافت نمی شود. این بدان معنی است که من طیف وسیعی از بیماران را با این تشخیص دیده ام که با علائمی مانند نفخ ، حالت تهوع ، اسهال ، یبوست یا شکم درد مراجغه می کنند. طب شرقی در این مورد بیشتر پالایش شده و اینها را به وضوح به عنوان مشکلات متمایز تشخیص می دهد. به همین دلیل طب سوزنی و طب شرقی می توانند نتایج خوبی در درمان سندرم روده تحریک پذیر(IBS ) داشته باشند. توجه به این نکته مهم است که با وجود همه اختلالات گوارشی ، رژیم غذایی مناسب و تغییر سبک زندگی ممکن است لازم باشد.
سندرم روده تحریک پذیر با طب سوزنی ، داروهای گیاهی یا ترکیبی از هر دو قابل درمان است.

تماس با ما

آدرس : جنت آباد مرکزی، بالاتر از ۳۵ متری مخبری، خیابان پنجم، جنب بانک آینده، پلاک ۱۰۵، طبقه اول

تلفن : ۴۴۴۰۳۲۶۹ – ۴۴۴۷۳۰۶۳

موبایل : ۰۹۳۵۲۸۳۸۹۹۰

فهرست