طب سوزنی و بارداری

تهوع صبحگاهی
در واقع یک مطالعه رسمی انجام شده است تا ببیند آیا طب سوزنی واقعاً به زنان کمک می کند تا تهوع صبحگاهی را پشت سر بگذارند یا با آن مقابله کنند. در این مطالعه بیش از 30 زن وجود داشتند که برای مدت دو هفته تحت درمان طب سوزنی قرار گرفتند. زنانی که درمان های طبیعی طب سوزنی را انجام داده اند ، میزان موفقیت چشمگیری را گزارش کرده اند که بیش از 75٪ از زنان بعد از گذشت فقط چند روز احساس خیلی بهتر شده اند. طب سوزنی قادر به جلوگیری از استفراغ و حتی رفع حالت تهوع برای بسیاری از خانم ها بود.

ارائه Breech (بیرون آمدن نوزاد با باسن)
بروز بریچ در بارداری بسیار شایع است و بیشتر نوزادان (96-97٪) ابتدا تا تمام دوره به سر جای خود می روند. اگر وضعیت کودک شما به عنوان بریچ تداوم داشته باشد ، ممکن است توسط متخصص زنان و زایمان نسخه سفالیک خارجی(1) به شما پیشنهاد شود که شامل دستکاری کودک از طریق شکم شما ، برای اولین بار (سفالیک) است.

ماکسی باسشن گزینه دیگری است که کودک شما را تشویق می کند تا ابتدا به سر خود برگردد و در طب سنتی چینی بسیار استفاده می شود. این شامل گرم شدن یک نقطه طب سوزنی واقع در گوشه انگشتان کوچک (مثانه 67) در هر دو پا است. مطالعات نشان می دهد که گرم کردن این نقطه به مدت 10-15 دقیقه روزانه به مدت 7 تا 14 روز حرکات جنین را افزایش می دهد و نوزادان را ترغیب می کند که  سر جای خود برگردند (2).

در مطالعات میزان موفقیت 53.6٪ -81٪ گزارش شده است. به نظر می رسد بهترین زمان برای شروع درمان حدود 34 هفته باشد. مطالعات همچنین نشان داده است که به نظر می رسد موکسیباسشن یک گزینه ایمن است.

طب سوزنی قبل از تولد برای آماده شدن برای زایمان
درمان طب سوزنی قبل از تولد شامل یک سری درمان 2 تا 3 بار در هفته است که از هفته 36-37 بارداری شروع می شود تا مادر و نوزاد را برای زایمان آماده کند. نقاط استفاده شده بر اساس نظام نامه زن انتخاب می شود و به طور معمول شامل 4-5 نقطه واقع در بازوها و پاها است (نقاط شکم در زنان باردار هرگز استفاده نمی شود!) طب سوزنی قبل از تولد در چندین سطح کار می کند. در سطح جسمی ، به رسیده شدن دهانه رحم و حرکت دادن کودک به موقعیت قدامی کمک می کند و نیز به افزایش قدرت استقامت و رفع سایر نگرانی هایی که معمولاً در بارداری وجود دارد مانند کمر درد ، بی خوابی ، فشار خون و سندرم تونل کارپ کمک می کند. در سطح عاطفی ، می تواند به مادر کمک کند تا برای زایمان و  مادر شدن آماده شود ، چه برای اولین بار یا بارداری بعدی.
یک مطالعه بالینی در نیوزیلند (بتس و لنوکس ، 2006) نشان داد که زنان دارای طب سوزنی قبل از تولد کاهش 35 درصدی در القای زایمان با دارو (43 درصد در زنانی که صاحب فرزند اول می شوند)، کاهش 31 درصدی اپیدورال، کاهش 32 درصدی زایمان سزارین اورژانسی و 9٪ افزایش در زایمان طبیعی داشتند

القای زایمان
از طب سوزنی برای القای زایمان برای موفقیت در زایمان طبیعی هنگامی که مدت باداری از موعد مقرر گذشته است استفاده می شود. 45 زن در موعد مقرر برای ارزیابی اثرات طب سوزنی بر رسیدن دهانه رحم به طور تصادفی در یک گروه طب سوزنی یا یک گروه کنترل قرار گرفتند. این مطالعه نتیجه گرفت که طب سوزنی می تواند فاصله زمانی بین تاریخ زایمان مورد انتظار و زمان زایمان را کوتاه کند. زمان از تاریخ مورد انتظارزایمان تا وقوع زایمان به طور متوسط ​​در گروه طب سوزنی 5 روز و در گروه کنترل 7.9 روز بود. زایمان یا القای دارویی در 20٪ از زنان گروه طب سوزنی در مقایسه با 35٪ در گروه کنترل ایجاد شد (طب سوزنی برای رسیده شدن دهانه رحم و القای زایمان در مدت زمان کوتاه – یک آزمایش کنترل تصادفی.. )(3)

فواید طب سوزنی برای القای زایمان عبارتند از:
روی گشاد شدن و رسیده شدن رحم تأثیر می گذارد
به طور طبیعی انقباضات رحمی را تحریک می کند
زمان مورد انتظار زایمان تا زمان زایمان را کاهش می دهد
احتمال القای پدارویی زایمان را کاهش می دهد
میزان بیهوشی اپیدورال را کاهش می دهد
آرامش را در موارد پریشانی عاطفی فراهم می کند
1-ECV
2-Cardini and Huang، 1998

3) 924-6:(23-24)2001-113

تماس با ما

آدرس : جنت آباد مرکزی، بالاتر از ۳۵ متری مخبری، خیابان پنجم، جنب بانک آینده، پلاک ۱۰۵، طبقه اول

تلفن : ۴۴۴۰۳۲۶۹ – ۴۴۴۷۳۰۶۳

موبایل : ۰۹۳۵۲۸۳۸۹۹۰

فهرست