افسردگی چگونه با طب سوزنی درمان می شود؟

شرایط روانی

افسردگی حدوداً 20٪ از جمعیت را در برهه ای از زندگی تحت تأثیر قرار می دهد. به دلیل شیوع آن ، بسیاری از متخصصان افسردگی را “سرماخوردگی” روانشناسی می دانند. در حالی که داروهای موثری برای درمان افسردگی وجود دارد ، اما عوارض جانبی احتمالی در نظر گرفتن یک درمان طبیعی مانند طب سوزنی را ارزشمند می کند.

افسردگی و طب شرقی

در طب شرقی ، افسردگی به عنوان یك مسئله محدودیت در نظر گرفته شده و “یو” نامیده می شود. ارگان اولیه “یین” مربوط به این بیماری کبد است ، طحال و قلب نقش های ثانویه را بازی می کنند. کبد عضوی پر انرژی است که وظیفه گردش چی یا انرژی حیاتی بدن را دارد. با پایین آمدن خلق و خوی شما ، جریان چی در بدن کاهش می یابد و منجر به رکود کبدی می شود. این اختلال در جریان چی می تواند سایر فعالیتهای فیزیولوژیکی مانند هضم غذا ، خواب و سطح انرژی را تحت تأثیر قرار دهد. در صورت ادامه این وضعیت ، رکودهای اضافی گرما ، بلغم و خون رخ می دهد که احتمالاً به ترتیب منجر به شیدایی ، کدر شدن ذهنی و دردهای بدن می شود. با گذشت زمان ، رکودهای ثانویه گسترش می یابد و بر قلب و طحال تأثیر می گذارد و علائم اضافی مانند ضعف حافظه و خستگی را ایجاد می کند.

افسردگی

طب سوزنی می تواند بسیاری از موارد افسردگی را بهبود بخشد.

درمان افسردگی با طب سوزنی

درمان طب سوزنی برای افسردگی در گردش چی و متعادل سازی جریان انرژی برای تسکین علائم خاص متمرکز خواهد بود. متداول ترین روش درمانی گردش چی، چهار دروازه نام دارد. این روش درمانی شامل استفاده ازنقطه روده بزرگ 4 (1) در دست و کبد 3 (2) در پا ، به صورت دو طرفه است. نقاط متعادل اضافی ممکن است شامل معده 36(3) و طحال6 (4)باشد. این نقاط برای تقویت هضم و بهبود تولید چی در بدن مفید هستند. هنگامی که چی شما به درستی گردش می کند و سطح انرژی شما نرمال می شود ، می توانید این قدرت را داشته باشید که خود را به سمت روال معمول زندگی سوق دهید و افسردگی خود را پشت سر بگذارید

1-LI4
2-LV3
3-ST36
4-SP4

درصورت داشتن هرگونه سوالی لطفاٌ با ما تماس بگیرید.