سکته مغزی

سکته مغزی دلیل اصلی ناتوانی طولانی مدت و سومین علت اصلی مرگ است. هر ساله سکته مغزی بر روی 15 میلیون نفر در سراسر جهان تأثیر می گذارد که 5 میلیون از آنها منجر به مرگ می شوند. از 10 میلیون بازمانده باقی مانده ، حداقل 5 میلیون نفر از آنها در درجات مختلف از کار افتاده و نیاز به مراقبت فوری و طولانی مدت برای بازیابی عملکرد ، گفتار ، حافظه و سایر اختلالات مرتبط دارند. سیگار کشیدن ، چاقی ، دیابت ، فیبریلاسیون دهلیزی و فشار خون بالا از عوامل مهم سکته مغزی هستند که فشار خون بالا بیشترین ارتباط را دارد.
فشار خون بالا ، دیابت و سایر عوامل خطر سکته مغزی معمولاً با طب شرقی و سایر روشهای درمانی مکمل درمان می شوند. برای درمان سکته مغزی ، طب سوزنی هم نقش پیشگیری و هم توان بخشی را ایفا می کند. برای پیشگیری ، طب چینی تلاش می کند تا عدم تعادل سیستمیک را که به سکته مغزی کمک می کند جبران کند. اینها مواردی مانند فشارهای روحی و جسمی طولانی مدت ، کار زیاد ، رژیم غذایی نامناسب و عادات غذایی مانند سریع غذا خوردن ، در ساعات عجیب و غریب و غیره و عدم آرامش کلی است. از نظر طب شرقی ، این عادات طحال ، کلیه و سیستم کبدی را برای مدتی ضعیف می کنند و به احتمال سکته مغزی و یا ایجاد سایر مشکلات کمک می کنند.
جهت توانبخشی ، طب سوزنی همراه با سایر روش های درمانی مانند فیزیوتراپی و سایر متخصصان توان بخشی برای کمک به بازیابی عملکرد عمل می کند. به طور کلی درمان شامل رفع علل اساسی ، استفاده از امتیازات به طور کلی برای نوع خاص سکته مغزی در اصطلاح طب شرقی و سپس امتیازات برای موضوعات ناحیه ای است. این مسائل “ناحیه ای” ممکن است شامل فلج یا از دست دادن کنترل در اندام های مختلف ، فلج صورت ، مشکلات گفتاری و موارد دیگر باشد. بنابراین ، درمان مناسب شامل نکات و تکنیک هایی برای هر دو مسئله سیستمیک و محلی است.
نظریه طب شرقی سکته مغزی را به دو نوع اصلی تقسیم می کند: شل (ناشی از کمبود اساسی) و سفت (اضافه بودن اساسی). نمونه هایی از تفاوت علائم برای این تشخیص های طب شرقی در سکته مغزی به شرح زیر است:
نوع شل – شامل بیهوشی ناگهانی همراه با علائم شل مانند بسته شدن چشم ، باز بودن دهان ، از دست دادن عملکرد روده و / یا عملکرددستگاه ادراری و اندام سرد می باشد.
نوع سفت – شامل بیهوشی ناگهانی همراه با علائم سفتی مانند دندان قروچه ، قرمزی سر و صورت ولی عدم از دست دادن عملکرد روده یا ادرار.