درمان اضطراب با طب سوزنی

درمان اضطراب با طب سوزنی

اضطراب از عوامل مختلفی بروز می کند اما شایع ترین دلیل آن میزان بالای استرس است. استرس می تواند از درگیری ، قرار گرفتن در مناطق شلوغ ، کار زیاد و موارد دیگر به شخص بستگی داشته باشد. با این حال ، این روزها ، بسیاری از مردم به دلیل همه گیری و نیاز به ماندن مداوم در خانه ، استرس بیشتری پیدا می کنند. با افزایش تعداد افراد مضطرب ، نگران و عصبی ، طب شرقی و طب سوزنی می توانند به عنوان ابزاری مفید برای غلبه بر اضطراب عمل کنند.
علل اضطراب
طب شرقی در نظر می گیرد که چگونه هر دو جنبه روحی و جسمی بدن بر سلامت کلی ما تأثیر می گذارد. هنگام صحبت در مورد اضطراب و استرس ، چند عامل در آن دخیل هستند. اول اینکه، یک بدن مضطرب باعث کمبود جریان انرژی یا چی می شود که باعث تنش و در تنگنا گیر کردن ما می شود. علاوه بر این ، خواب و غذا ، دو جزء حیاتی بدن سالم ، در احساس آرامش و آسایش یا بی قراری و تخلیه نقش زیادی دارند.

کمبود خواب و غذا می تواند منابع بدن ما را غرق کرده و عدم تعادل چی ایجاد کند. این عدم تعادل چی در قسمت بالای بدن گیر می کند و باعث می شود بسیاری از افراد علائم اضطراب مانند فکرکردن بیش از حد ، تنگی قفسه سینه ، سو ءهاضمه ، حالت تهوع و تنگی نفس را احساس کنند.
درمان طب سوزنی برای اضطراب
طب سوزنی می تواند با رفع انسداد یا باز شدن نواحی بدون تعادل چی ، این علائم اضطراب را برطرف کند. بدن از نصف النهارهایی تشکیل شده است که از سر تا پا جریان دارد. طب سوزنی این نصف النهارها را به عنوان روشی متعادل کننده برای درمان هرگونه عدم تعادل چی در بدن هدف قرار می دهد.

در طب سوزنی از نقاط محلی یا پایینی بدن استفاده می شود تا قدرت چی یا جریان انرژی به قسمت نامتعادل بدن آغاز شود و به آن کمک می کند تا شرایط اولیه خود را بازیابد. با آزاد سازی جریان انرژی در کل بدن ، انرژی حبس شده در بالاتنه می تواند در صورت اضطراب به درستی به پایین تنه آمده و تعادل بدن را بازیابد.
اثر طب سوزنی بر روی سیستم عصبی
طب سوزنی همچنین قدرت ایجاد تعادل در سیستم عصبی مرکزی را دارد. برای افراد مبتلا به اضطراب ، سیستم عصبی سمپاتیک بیش از حد سیستم عصبی پاراسمپاتیک را متعادل می کند. سیستم عصبی سمپاتیک که مسئول مبارزه یا گریزدر برابر خطر است ، برای افراد مضطرب بیش از حد فشار می آورد زیرا آنها دائماً تحت فشار ، تنش و در تنگنا قرار دارند. طب سوزنی می تواند سیستم عصبی پاراسمپاتیک را به کنترل بیشتر ترغیب کند و به ما کمک کند تا آرامش بیشتری داشته باشیم.
هر کس حداقل در یک مقطع از زندگی دچار اضطراب می شود. در زمان های پرتنش ، مهم است که برای یافتن راه حل ، علت اصلی مشکل را تعیین کنید.

طب سوزنی با شناسایی دلیل بروز علائم اضطراب باعث می شود بدن بعد از جلساتی که نواحی مسدود شده چی را باز می کند ، به طور طبیعی بهبود یابد. اگر دچار اضطراب هستید ، طب سوزنی را به عنوان یک روش ایمن و طبیعی در نظر داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست