کمردرد چیست و چگونه می توانیم درمانش کنیم؟

کمردرد چیست و چگونه درمانش کنیم؟

با توجه به اینکه 80٪ از مردم جهان حداقل یک بار در زندگی خود کمردرد را تجربه می کنند ، کمر درد تا حد زیادی رایج ترین دلیل مراجعه افراد به پزشک است. در ایالات متحده کمردرد مزمن بالاترین رده از ویزیت های منظم پزشک است.
دلایل اصلی کمردرد ناشی از کشیدگی (پارگی عضلات ناشی از نیروی ناگهانی) ، رگ به رگ شدن (کشش بیش از حد یک یا چند رباط در پشت) ، فتق دیسک  (دیسک خارج از محل طبیعی خود بین دو مهره و فشار آوردن روی اعصاب) و سیاتیک (اصطلاحی که دردی را از کمر به پایین به سمت باسن و پا به دلیل تحریک عصب بزرگتر در ستون فقرات گسترش می دهد) می باشد. این موارد می تواند از آسیب ها ، بلند کردن نادرست ، وضعیت بد بدن ، تضعیف عضلات و رباط های حمایت کننده و تغییرات تخریبی اتفاق بیفتد.

کمردرد

کمردرد را چگونه درمان کنیم

طب سوزنی چگونه به کمردرد کمک می کند؟

طب سوزنی به دلیل توانایی متوقف کردن درد به طور کلی شناخته شده است. این دارو در درمان درد حاد و مزمن کمر موثر است زیرا با شل شدن عضلات مجاور ، به طور موضعی پاسخ درد را کاهش می دهد. وقتی اسپاسم عضلات متوقف می شود ، چرخه درد منفی شکسته می شود ، گروه های عضلانی مجاور دیگر جبران نمی کنند ، دامنه حرکت سپس با کاهش سطح درد افزایش می یابد. طب سوزنی این کار را با انجام موارد زیر انجام می دهد:
عضلات را شل می کند: اسپاسم را تا زمان آزاد شدن کاهش می دهد
با افزایش گردش خون محلی ، التهاب موضعی را کاهش می دهد
تورم را کاهش می دهد
ترشح اندورفین طبیعی و پاسخ درد را کاهش می دهد

چه موقع می توان درمان را دریافت کرد؟

کمر درد حاد
در شرایط حاد ، ابتدا باید میزان شدت آسیب را تعیین کنید. اگر جدی است ، یا مطمئن نیستید ، با 115 تماس بگیرید یا برای ارزیابی مناسب مستقیماً به نزدیکترین بیمارستان بروید. اگر کمردرد آنقدر شدید نباشد ، هرچه زودتر درمان های طب سوزنی را انجام دهید ، نتایج بهتر است. دلیل ساده آن است: مکانیسم های بهبودی طبیعی بدن را تقویت می کند در حالیکه از همان ابتدا چرخه های درد منفی را مهار می کند. طب سوزنی زمان بهبودی را شدیدا کآهش می دهد و باعث جلوگیری از مزمن شدن آسیب ها می شود.
کمردرد مزمن
کمردردی که بیش از 3 ماه ادامه داشته باشد یا طولانی شود ، مزمن می شود. مهم است که بدانید چرا درد وجود دارد. باریک شدن ستون فقرات یا فشار دادن تومور بر اعصاب کمر نخاع یک فوریت پزشکی است. بنابراین توصیه می شود ارزیابی و تشخیص پزشکی غربی کامل ، شامل اشعه ایکس و MRI در صورت لزوم انجام شود. کمردرد مزمن که به درستی ارزیابی شده است و به درمان های معمول پاسخ نمی دهد ، تقریباً همیشه با درمان های طب سوزنی بهبود می یابد. مهم نیست که کمردرد تا چه مدت ادامه داشته است ، طب سوزنی هنوز هم می تواند پیشرفت های مثبت محسوسی را ایجاد کند ، حتی بدون رفع کامل کمردرد. و این بدون استفاده از داروها و داروهای بدون نسخه انجام می شود.

به چند جلسه درمانی نیاز دارم؟

درمان های طب سوزنی بسته به سن ، جنس ، سبک زندگی ، سابقه پزشکی گذشته و وضعیت سلامتی فعلی به طور خاص برای هر فرد متناسب است. این یک طرح درمانی را تضمین می کند که نیازهای دقیق هر فرد را برآورده می کند ، اما تعمیم پاسخ های کلی را دشوارتر می کند. حتی در این صورت ، به راحتی می توان گفت که درد حاد کمر معمولاً در طی 2 تا 5 جلسه درمانی طی یک دوره 1 تا 3 هفته با موفقیت درمان می شود.
تعمیم طول درمان دردهای مزمن کمر دشوارتر است زیرا داروها ، کم تحرکی طولانی مدت ، روحیه پایین و جراحی ها درمان را پیچیده می کنند. صرف نظر از این ، فرد باید طی 8 تا 10 روش درمانی طی 1 تا 3 ماه متوجه تغییر مثبت در کمر درد خود شود. سپس می توان یک پیش آگهی دقیق برای رفع کامل درد ارائه داد.