پسوریازیس

چه عواملی باعث پسوریازیس می شوند؟
پسوریازیس می تواند روی پوست و مفاصل تأثیر بگذارد. این یک بیماری خود ایمنی پوستی است که روی پوست به صورت فوران تکه های پوسته پوسته و قرمز ظاهر می شود. این مشکل معمولاً در آرنج ، زانو ، پوست سر و تنه ایجاد می شود. این ضایعات یا برجستگی ها می توانند ضخیم و پر از چرک شوند و منجر به لایه برداری و تحریک پوست شوند. اینها (پلاک های پسوریازیس) مناطقی هستند که بیش از حد تولید پوست و التهاب دارند. هنگامی که پسوریازیس مفاصل را تحت تأثیر قرار می دهد ، آرتروز پسوریازیس نامیده می شود.

علت دقیق پسوریازیس هنوز مشخص نیست اما موارد زیر احتمالاتیست که دانشمندان ارائه داده اند:
شرایط خود ایمنی: در بیماری پسوریازیس ، نوعی گلبول سفید خون که سلول T نامیده می شود ، به اشتباه وارد عمل شده و چنان فعال می شود که می تواند سایر واکنشهای ایمنی را که منجر به التهاب و گردش سریع سلولهای پوستی می شود ، تحریک کند. سلول های پوستی قبل از اینکه فرصت بالغ شدن داشته باشند ، از منشا خود به سرعت بالا می روند و روی سطح آن جمع می شوند. این مراحل معمولاً در یک فرد متوسط ​​حدود یک ماه طول می کشد ، اما در پسوریازیس ممکن است فقط چند روز طول بکشد.
سابقه خانوادگی: در یک سوم موارد محققان ژن های مرتبط با پسوریازیس را پس از مطالعه تعداد زیادی از خانواده های مبتلا به این بیماری پیدا کرده اند.
استرس عاطفی – معمولاً یک عامل ایجاد کننده مشکلات مختلف پوستی است

آسیب پوستی
هوای سرد یا تغییرات آب و هوا
بیماری جسمی – از نظر چشم انداز طب شرقی ، این باعث می شود که انرژی حیاتی زندگی فرد آسیب پذیر شود
برخی از داروها از جمله طلا ، لیتیوم ، مسدود كننده های بتا و آنهایی كه فشار خون و التهاب را درمان می كنند می توانند باعث شیوع یا بدتر شدن پسوریازیس شوند
درمان طبی مدرن برای پسوریازیس
طب غربی معمولاً پسوریازیس را با داروهای موضعی و / یا داروهای خوراکی و تزریقاتی که به سمت سیستم ایمنی بدن باشد ، درمان می کند. با گذشت زمان ، پوست شما در برابر درمان مقاوم می شود و ممکن است دیگر کار نکند ، مخصوصاً وقتی از استروئیدهای موضعی استفاده می شود. همچنین ، بسیاری از مبتلایان به پسوریازیس می گویند که یا هنوز درمانی واقعاً م worksثر پیدا نکرده اند یا از واکنش های نامطلوبی که نسبت به داروها خواهند داشت می ترسند.
طب شرقی برای پسوریازیس
بهترین درمان پسوریازیس چیست؟ در بیشتر موارد ، بیمار هر دارویی و مرهمی را بدون موفقیت امتحان کرده و به دنبال گزینه دیگری است. در ویزیت اولیه ، سوالات مفصل بسیاری از بیمار سوال می شود و ما در مورد دوره درمان با آنها صحبت می کنیم. در ابتدا طب سوزنی چندین بار در هفته توصیه می شود. در همه موارد ، به بیماران در مورد رژیم غذایی توصیه می شود و مکمل های غذایی نیز توصیه می شود. داروهای گیاهی طب شرقی قسمت بسیار مهمی از درمان طبیعی پسوریازیس است. ما از فرمول های گیاهی استفاده می کنیم که سیتوکین های التهابی مرتبط با پسوریازیس را مهار می کند
طبق تئوری طب شرقی ، پسوریازیس به دلیل گرما و خشکی در خون است که باعث ایجاد باد سمی می شود که به پوست سرازیر می شوند.که ممکن است با رطوبت نیز مخلوط شود. بنابراین ، اصول درمان از بین بردن باد و جلوگیری از مهار رطوبت ، پاکسازی خون و مرطوب شدن خشکی است.