شرایط خود ایمنی

تقریباً 1 میلیون کانادایی از بیماری های خود ایمنی رنج می برند. این رقم 5 تا 8 درصد در جمعیت 331.42 میلیونی ایالات متحده آمریکاست ( حدود 16 تا 26 میلیون نفر). حدود 75٪ بیماری های خود ایمنی در زنان اتفاق می افتد. دلیل این امر کاملاً شناخته نشده است. اعتقاد بر این است که هورمون ها نقش مهمی دارند ، زیرا برخی از بیماری های خود ایمنی بیشتر پس از یائسگی رخ می دهند ، در حالی که برخی دیگر در دوران بارداری بهبود می یابند یا بدتر می شوند. برخی از شرایط خود ایمنی نیز می تواند بر باروری تأثیر بگذارد و خطر سقط جنین را افزایش دهد. از دیگر عوامل مشکوک می توان به ژنتیک ، سموم محیطی و بیماری های ویروسی اشاره کرد.
بیماری های خود ایمنی از ناشناخته ترین بیماری ها هستند که در مورد بیماری ها تشخیص داده نمی شوند و به ندرت به عنوان یک مسئله بهداشت زنان مورد بحث قرار می گیرند. بیماری های فردی ممکن است از خفیف تا شدید باشد. علائم می تواند از یک بیماری به بیماری دیگر و همچنین در همان بیماری متفاوت باشد. از آنجا که این بیماری ها چندین سیستم بدن را تحت تأثیر قرار می دهند ، علائم آنها اغلب گمراه کننده است.
درمان های معمول غربی شامل استفاده از داروهایی با درجات مختلف اثر بخشی و سمیت است. این داروها علت اصلی اختلال را درمان نمی کنند. در عوض آنها علائم را برطرف می کنند یا سیستم ایمنی را سرکوب می کنند تا علائم را تحت کنترل داشته باشند. عوارض جانبی این داروها خصوصاً برای کبد و کلیه ها می تواند سمی باشد.
طب سوزنی با کاهش التهاب ، تسکین درد ، بهبود انرژی و نشاط و رفع انواع گسترده ای از علائم ، اختلالات خود ایمنی را درمان می کند. ب سوزنی همچنین با تعادل سیستم ایمنی بدن ریشه بیماری را درمان می کند.
مطالعه ای که اخیراً توسط کلینیک مایو انجام شد نشان داد که بیماران فیبرومیالژیا که طب سوزنی دریافت کرده اند ، در سطح درد ، خستگی و اضطراب بهبود قابل توجهی داشته اند (به مطالعه https://www.acufinder.com مراجعه کنید). محققان به این نتیجه رسیدند که طب سوزنی برای بیماران فیبرومیالژیا در مدیریت علائم بیماری بسیار مفید خواهد بود.
چندین مطالعه نیز در مورد ب شرقی و خستگی مزمن انجام شده است (به مطالعات https://findarticles.com/p/articles/mi_m0ISW/is_265-266/ai_n15688805/ مراجعه کنید). این مطالعات طب سوزنی را با سایر روشهای طب شرقی ترکیب کرده است. نتیجه گیری از هر مطالعه این بود که بیماران بهبود قابل توجهی در انرژی ، قدرت عضلانی ، خواب ، سردرد و حافظه دارند.
تقریباً 80 بیماری خود ایمنی شناخته شده وجود دارد. برخی از شایع ترین شرایط خود ایمنی که طب سوزنی می تواند درمان کند عبارتند از:

آلوپسی آره آتا
بیماری سلیاک
سندرم خستگی مزمن
بیماری کرون
دیابت هزاره
سندرم فیبرومیالژیا
بیماری گریو
تیروئیدیت هاشیموتو
اسکلروز چندگانه
میاستنی گراویس
پسوریازیس
پدیده رینود
روماتیسم مفصلی
سندرم شوگرن
لوپوس اریتماتوز سیستمیک
اگر از یک بیماری خود ایمنی رنج می برید که در بالا ذکر نشده است و می خواهید بفهمید طب سوزنی می تواند به شما کمک کند یا خیر ، لطفا برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.