سردرد، میگرن و سرگیجه

دردی که مبتلایان به سردرد و میگرن تحمل می کنند می تواند بر تمام جنبه های زندگی آنها تأثیر بگذارد. طب سوزنی بدون عوارض جانبی که داروهای تجویز شده و بدون نسخه می تواند ایجاد کند ، می تواند تسکین دهنده قدرتمندی باشد. طب سوزنی و داروهای گیاهی شرقی هزاران سال است که برای تسکین سردرد و میگرن و همچنین دلایل اصلی آنها استفاده می شود و به عنوان یک روش درمانی بسیار شناخته شده برای درمان سردرد در جامعه ما استفاده می شود. طب سوزنی وجود دارد که در زمینه درمان سردرد و میگرن تخصص دارند و می توانند به شما کمک کنند تا درد خود را فقط با طب سوزنی و گیاهان شرقی یا به عنوان بخشی از یک برنامه درمانی جامع کنترل کنید.

تشخیص با طب شرقی
طب سنتی شرقی میگرن و سردردهای مکرر را به عنوان یک سندرم خاص تشخیص نمی دهد. در عوض ، هدف آن درمان علائم خاصی است که برای هر فرد خاص است با استفاده از انواع تکنیک ها مانند طب سوزنی ، گیاهان شرقی ، ماساژ توینا و تمرینات پر انرژی برای بازگرداندن عدم تعادل موجود در بدن. بنابراین ، تشخیص و درمان شما به تعدادی متغیر بستگی دارد: آیا سردرد پشت چشم و شقیقه شما است یا بیشتر در بالای سر شما قرار دارد؟ چه زمانی سردردهای شما اتفاق می افتد (یعنی شب ، صبح ، بعد از خوردن غذا)؟ آیا متوجه شدید کمپرس سرد یا اتاق تاریک می تواند مقداری از درد را تسکین دهد؟ آیا درد را کسل کننده و تپنده ، یا تیز و سوراخ کننده توصیف می کنید؟

طب سوزنی چگونه کار می کند
این سوالات به ایجاد یک تصویر واضح کمک می کند که پزشکان می توانند بر اساس آن یک برنامه درمانی خاص را برای شما ایجاد کنند. پایه اساسی طب شرقی این است که یک انرژی حیاتی از بدن جریان دارد که اصطلاحاً چی (Qi) نامیده می شود. این انرژی در مسیر بدن در کانال هایی جریان دارد که به عنوان نصف النهار شناخته می شوند و تمام اندام های اصلی ما را به هم متصل می کنند. طبق نظریه طب شرقی ، بیماری هنگامی ایجاد می شود که جریان چرخه چی در نصف النهارها نامتعادل شود طب سوزنی تحریک نقاط خاصی است که در نزدیکی یا سطح پوست واقع شده اند و توانایی تغییر شرایط بیوشیمیایی و فیزیولوژیکی مختلف را برای دستیابی به اثر مورد نظر دارد.

درمان طب سوزنی
نقاط طب سوزنی برای درمان سردرد در سراسر بدن قرار دارد. در طی درمان طب سوزنی ، سوزن های ریزی در امتداد پاها ، بازوها ، شانه ها و شاید حتی انگشت شست پا قرار می گیرد!

به نظر می رسد حساسیت کمی به قرار دادن سوزن های طب سوزنی وجود دارد. آنها به قدری نازک هستند که چندین سوزن طب سوزنی می توانند به وسط یک سوزن تزریقات بروند. گاهی اوقات ، با نفوذ سوزن به پوست ، برای لحظه ای ناراحتی ایجاد می شود ، اما هنگامی که سوزن ها در جای خود قرار می گیرند ، بیشتر افراد در طول دوره درمان آرام می شوند و حتی می خوابند.

طول ، تعداد و دفعات درمان متفاوت خواهد بود. درمان های معمول از 50 تا 60 دقیقه طول می کشد و بیمار دو بار در هفته تحت معالجه قرار می گیرد. برخی از علائم پس از اولین درمان تسکین می یابد ، در حالی که بیماری های شدید یا مزمن اغلب به درمان های متعدد نیاز دارند.

سرگیجه
سرگیجه ممکن است از سرگیجه بسیار جزئی ، گاهی اوقات با تغییر وضعیت ، تا سرگیجه بسیار شدید با از دست دادن تعادل که به نظر می رسد همه چیز در حال چرخش است ، باشد. اصطلاح “سرگیجه” در طب شرقی همچنین شامل احساس بسیار شایع “گنگ بودن” یا احساس گنگی و احساس سنگینی است که گویی سر سنگین است و توانایی فکر درست و تمرکز ندارد. در طب غربی ممکن است تشخیص، سرگیجه یا بیماری منیر باشد که می تواند با موفقیت درمان شود.

آسیایی ها مشاهده کرده اند که احساساتی مانند عصبانیت ، ناامیدی ، کینه ، نفرت در درون می تواند باعث سرگیجه شود. این نوع سرگیجه با نام “افزایش یانگ کبد” شناخته می شود. این ارگان کبدی است که تحت تأثیر قرار می گیرد و عدم تعادل باعث افزایش ناگهانی انرژی در سر و ایجاد سرگیجه می شود. این نوع سرگیجه بسته به میزان تأثیر کبد می تواند بسیار شدید باشد.

سرگیجه همچنین می تواند پس از سالها کار زیاد و / یا فعالیت جنسی بیش از حد ظاهر شود. به تدریج بدن تخلیه می شود و سرگیجه ایجاد می شود.

رژیم غذایی در این شرایط نیز نقش مهمی دارد. اگر سیستم هضم به هر دلیلی ضعیف شود و بیمار رژیم غذایی خیلی غنی داشته باشد که هضم آن برای بدن دشوار است ، در این صورت سیستم هضم “مسدود” می شود که منجر به تولید “رطوبت” یا “بلغم” می شود که به صورت یک پوشش ضخیم سفید / زرد روی زبان دیده می شود. این بلغم در سر قرار می گیرد و نوعی سرگیجه ایجاد می کند که اغلب بسیار شدید است و می تواند ناگهانی بروز کند.

همچنین ممکن است تاری دید و احساس گرفتگی و سنگینی سر وجود داشته باشد. مصرف غذاهای چرب و لبنیات می تواند منبع اصلی این سرگیجه باشد.

اینها دلایل اصلی سرگیجه درطب شرقی است و هرکدام به یک روش درمانی متفاوت و تغییرات مناسب در شیوه زندگی / رژیم غذایی نیاز دارند