درد شانه و گردن

طب سوزنی می تواند یک راه حل بسیار موثر هنگام درمان بیشتر مشکلات گردن و شانه باشد. تنش و سفتی عضلات گردن و شانه نگرانی های بسیار رایجی است ، خصوصاً در افرادی که در مطب کار می کنند. نشستن جلوی کامپیوتر و تایپ به مدت طولانی باعث کمبود گردش خون در بافت و خستگی عضلات درگیر می شود. سفتی گردن نیز می تواند به دلایل متداول دیگر تشدید شود ، که بسیاری از آنها را می توان به طور موثر با طب سوزنی درمان کرد.
در بالای گردن ، درست زیر خط مو ، یک نقطه مهم طب سوزنی به نام fuchi (GB20) وجود دارد که ارتباط نزدیک آن با چشم شناخته شده است . اگر مدت زمان طولانی روی صفحه رایانه یا تلویزیون تماشا می کنید و به طور مداوم چشمهایتان را خسته می کنید ، ممکن است در این ناحیه تنگی ایجاد شود و گاهی اوقات توده عضلانی سفت ایجاد شود. این منطقه همچنین می تواند با دوره های طولانی تفکر یا تمرکز ذهنی کاملاً سفت شود.
در نتیجه ، تنگی بالای گردن می تواند بر عملکرد عصبی خودکار تأثیر بگذارد و مدت طولانی تنش می تواند علائم مختلفی مانند سردرد ، عدم تمرکز ، حافظه ضعیف ، بی خوابی یا تحریک پذیری ایجاد کند.
از دیگر نقاط متداول سفتی عضلات که با طب سوزنی قابل درمان هستند ، عضله بزرگ بین گردن و مفصل شانه (ذوزنقه فوقانی) و عضلات بین تیغه های شانه وجود دارد. برخی از روانشناسان بر این باورند که میزان کشش عضلانی در ذوزنقه فوقانی وضعیت احساسی فرد را منعکس می کند و در نتیجه ، الکترودهای الکترومیوگرافی (EMG) را به این عضلات متصل می کنند تا به تحلیل وضعیت احساسی بیمار کمک کنند.
طب سوزنی چگونه می تواند به درمان درد و سفتی گردن و شانه شما کمک کند؟
همانطور که قبلاً توضیح داده شد ، بیشتر سفتی گردن و شانه از دو عامل ناشی می شود: فشار مکانیکی مداوم و استرس عاطفی. بنابراین ، رویکرد درمانی باید هر دو جنبه را در نظر بگیرد. در جامعه استرس زای امروز ، از آنجا که اکثر افراد دارای مهار پاراسمپاتیک مزمن و فعال شدن بیش از حد سمپاتیک هستند (علائم معمول شامل: تحریک پذیری ، بی خوابی ، سردی دست ها ، پاها ، مشکلات گوارشی ، تپش قلب) ، ما با تعادل سیستم عصبی شروع می کنیم. درمان غیرمستقیم موکسا (گرما درمانی) همچنین ممکن است در برخی نقاط طب سوزنی برای افزایش گردش بافت محلی و ایجاد پاسخ آرامش بیشتر اعمال شود.