اختلال پوستی

اختلالات پوستی می تواند یک مشکل آزار دهنده و شرم آور برای زندگی باشد. مشکلات آکنه در دوران بلوغ و نوجوانی با بالغ شدن می تواند به تدریج از بین برود. با این وجود ، برای برخی از افراد که در طول زندگی با مشکلات مختلف پوستی دست و پنجه نرم می کنند ،  اغلب می تواند دردناک باشد و ناخوشایند و احتمالاً با تخریب اعتماد به نفس.
استفاده از طب سوزنی می تواند یک روش درمانی موثر برای اختلالات پوستی باشد زیرا علت اصلی مشکل و همچنین علائم و نشانه های جسمی را شناسایی می کند. این به شما کمک می کند تا با از بین رفتن علائم جسمی ، مجدداً مشکل ایجاد نشود. این برخلاف درمان های پزشکی مدرن غربی است که از پمادها و داروهایی مانند استروئیدها و آنتی بیوتیک ها استفاده می کند که تاثیری در علت اصلی ندارند. در حقیقت ، استفاده طولانی مدت از آنتی بیوتیک ها ممکن است فلور طبیعی بدن را برهم زده و فرد را به سایر مشکلات بهداشتی مانند عفونت های کاندیدا و مخمر مستعد کند.
اختلالات پوستی را می توان به دو گروه دسته بندی کرد ، این موارد عبارتند از:
شرایط داخلی ناشی از احساسات مانند استرس ، عصبانیت ، نگرانی و غیره. رژیم غذایی مانند مصرف بیش از حد غذاهای سرخ شده چرب ، الکل ، غذاهای پرادویه و غیره. عوامل اساسی سن و جنسیت
عوامل خارجی نیز ممکن است همراه با شرایط داخلی باشند یا از آن جدا باشند. اینها باعث واکنش های فیزیکی پوست از یک فصل یا آب و هوای خاص ، مواد شیمیایی ، اصطکاک و آلرژی به گیاهان یا حیوانات و غیره می شوند.
طب سوزنی در درمان همه بیماری های پوستی مثر است.