اختلالات گوارشی چگونه با طب سوزنی درمان می شوند؟

اختلالات گوارشی شامل طیف گسترده ای از علائم است که میلیون ها نفر را تحت تأثیر قرار می دهد. مطالعات بالینی و تحقیقات تجربی نتایج بسیار خوبی از طب سوزنی را برای بسیاری از شکایات گوارشی نشان می دهد. لیست زیر برخی از مشکلات رایج گوارشی را که با موفقیت با طب سوزنی و داروی طب شرقی درمان شده اند را نشان می دهد:
معده درد
سوء هاضمه
رفلاکس اسید
زخم معده ، ورم معده
یبوست و اسهال
کولیت و سندرم روده تحریک پذیر
نفخ شکم ، حالت تهوع ، استفراغ
آلرژی غذایی ، ولع خوردن
نفخ ، گرفتگی عضلات ، کنترل وزن

اختلالات گوارشی

درمان اختلالات گوارشی در کلینیک درد و طب سوزنی دکتر عسگری

درمان با طب سوزنی
طب سوزنی و طب شرقی وسیله ای بسیار موثر برای کمک به سلامت دستگاه گوارش هستند. طب گیاهی شرقی فرمول های زیادی برای پرداختن به انواع مختلف اختلالات گوارشی و اندام های مختلفی که ممکن است در آن دخیل باشند دارد. پزشکان طب سوزنی می توانند بین این سندرم ها تفاوت قائل شوند وبفهمند کدام اندام ها بیشترین نقش را دارند.
طب سوزنی در مدیریت اثرات جانبی گوارشی داروهای شیمی درمانی و علائم گوارشی بدنبال بیهوشی تأثیر خود را نشان داده است. سازمان بهداشت جهانی طب سوزنی را به عنوان یک درمان موثر برای عدم تعادل دستگاه گوارش و همچنین طیف وسیعی از شرایط پزشکی به رسمیت می شناسد.
زخم معده
به دلیل استرس سبک های زندگی مدرن ما ، زخم ها نسبتاً شایع هستند. زخم معده به دلیل فعالیت بیش از حد اسیدهای گوارشی است و تحت تأثیر فشارهای روحی و جسمی قرار می گیرد. همانطور که قبلاً گفته شد ، طب شرقی به طور موثر علائم جسمی استرس را درمان می کند و قادر است به بدن کمک کند تا عملکرد هضم را عادی کند.
کولیت اولسراتیو ، بیماری کرون و آنتریت منطقه ای
طب سوزنی می تواند به برقراری تعادل در سیستم ایمنی و کاهش حساسیت آلرژیک در دستگاه گوارش کمک کند. علاوه بر این ، طب سوزنی قادر به اصلاح اثرات استرس روانی ، ذهنی و عاطفی است. به این ترتیب ، طب شرقی و طب سوزنی قادر به بازگرداندن عملکرد طبیعی دستگاه گوارش هستند.
اختلالات کیسه صفرا
اختلالات کیسه صفرا می تواند باعث حالت تهوع ، سوء هاضمه ، ناراحتی معده و ناراحتی عمومی در هر نقطه از منطقه شکم شود ، همراه با دردی که حتی به پشت نیز تابیده می شود.
جراحی یک روش درمانی رایج برای سنگهای صفراوی است. با این حال ، برداشتن کیسه صفرا همیشه مشکل را برطرف نمی کند. در شرایط حاد ، و بدون نیاز به جراحی اضطراری ، طب سوزنی می تواند به کاهش درد و ناراحتی کمک کند ، در حالی که از روند از بین بردن سنگ ها پشتیبانی می کند. طب شرقی همچنین روش هایی برای کاهش تجمع سنگ صفرا و کاهش احتمال شرایط حاد ارائه می دهد.
یبوست مزمن یا اسهال
طب سوزنی و گیاهان دارویی می توانند در عادی سازی عملکرد هضم و روده بسیار موثر باشند و به مدیریت علائمی مانند یبوست مزمن و اسهال کمک کنند. این شرایط عدم تعادل در سیستم های ارگانهای طحال و معده و همچنین روده ها در طب شرقی دیده می شود. درمانگران ما علائم شما را ارزیابی می کنند تا تعیین کنند چه عدم تعادل درونی باعث به وجود آمدن وضعیت شما می شود و بر این اساس شما را درمان می کنند.
در این مرکز ، ما از مشاوره های تغذیه ای و غذایی در برنامه درمانی و همچنین طب سوزنی و گیاهان دارویی استفاده می کنیم. این روش های درمانی به بسیاری از بیماران کمک کرده است تا علائم بیماری های گوارشی مانند سندرم روده تحریک پذیر ، کولیت اولسراتیو ، ریفلاکس معده ( GERD) و همچنین ناراحتی شکمی غیر عملکردی و عمومی را کاهش دهند.
ما می خواهیم روشن کنیم که در این مرکز قصد نداریم گزینه های مراقبت های اولیه شما را جایگزین کنیم. ما امیدواریم که بتوانیم از مراقبت های اولیه شما پشتیبانی کنیم ، به شما این امکان را می دهیم که شروع به کاهش داروهای شیمیایی کنید ، و شما را به عملکرد طبیعی سالم برگردانیم.
یک برنامه درمانی چگونه است؟
در تعیین چگونگی ایجاد یک برنامه درمانی برای افراد مبتلا به بیماری های گوارشی ، تعدادی فاکتور باید در نظر گرفته شود. پزشکان ما شرایط شما را به دقت ارزیابی می کنند و تخمین منطقی از انتظارات را به شما ارائه می دهند. غالباً ، این نوع بیماری ها به خوبی به درمان ها پاسخ می دهند ، اگرچه گاهی اوقات ممکن است تعدادی از درمان ها طول بکشد تا مسائل به یک نتیجه رضایت بخش برسد. طب سوزنی اغلب با گیاهان دارویی ترکیب می شود تا این شرایط را به سریع ترین شکل ممکن برطرف کند. در ابتدا می توانید انتظار داشته باشید که حداقل هفته ای دو بار تحت درمان قرار بگیرید و سپس با گذشت زمان کاهش یابد

در صورت داشتن هر گونه سوال لطفا” با ما تماس بگیرید