آسیب های ورزشی چگونه با طب سوزنی درمان می شوند؟

درمان آسیب های ورزشی با طب سوزنی

آسیب های ورزشی

درمان آسیب های ورزشی در کلینیک درد دکتر عسگری

آسیب های ورزشی
طب سوزنی یک درمان موثر برای مدیریت درد ناشی ار آسیب های ورزشی است زیرا به بدن کمک می کند تا آسیب را بهبود بخشد نه اینکه فقط درد را پوشانده باشد ، همانطور که معمولاً در مورد درمان های دارویی آلوپاتیک (غربی) است. آسیب های ورزشی در میان افرادی که سبک زندگی فعال دارند بسیار شایع است. اکثر آسیب های مربوط به ورزش هنگامی رخ می دهد که قسمت خاصی از بدن مانند زانوی دونده بیش از حد استفاده شود یا از طریق یک استرس تکراری مانند آرنج تنیس بازان ..

طب سوزنی چگونه آسیبهای ورزشی را درمان می کند؟

طب سوزنی درد را به عنوان یک سندرم انسدادی مشاهده می کند که در آن وقفه انرژی حیاتی ، خون یا مایعات در ناحیه آسیب دیده وجود دارد. در طی درمان طب سوزنی ، سوزن ها در امتداد نقاط خاصی قرار می گیرند که به بدن کمک می کند تا این انرژی را به سمت منطقه آسیب دیده هدایت کند. از نظر فیزیولوژیکی ، دستکاری این طب فشاری باعث واکنش دو برابری می شود که درد را التیام می بخشد. اول ، این درمان باعث می شود که بدن برخی هورمون های عصبی مانند اندورفین و انسفالین را که مانع از تکانه های درد می شوند ، آزاد کند. ثانیا ، طب سوزنی همچنین به عنوان یک بلوک عصبی عمل می کند که تکانه های عصبی را از گروه عصبی دردناک دور می کند. مطالعات با استفاده از ام آر آی عملکردی (1) کاهش فعالیت عصبی مربوط به درد را نشان می دهد در حالی که منطقه از طریق طب سوزنی تحت درمان است.
همراه با تجویز درمان طب سوزنی ، پزشک ممکن است ترکیبات اضافی از درمان ها مانند ماساژ بدن ، گوا شا ، ماکسی باسشن ، تحریک الکتریکی یا حجامت را نیز توصیه کند.
طب سوزنی و آسیب ورزشی

اثربخشی طب سوزنی در درمان آسیبهای ورزشی

طب سوزنی در زمینه آسیب های ورزشی سابقه بسیار موفقی دارد. بسیاری از تیم های ورزشی حرفه ای دارای متخصص طب سوزنی برای کاهش زمان بهبودی و رفع بیماری های سرسخت هستند. اما استفاده از طب سوزنی برای درمان آسیب های حاد ناشی از فعالیت بدنی شدید یا تکراری قرن ها پیش آغاز شده است. این یکی از اصلی ترین ابزارهای بهبود سریع ورزش های رزمی بوده و هست. سبک ها و تکنیک های خاص طب سوزنی برای جلوگیری از درد و افزایش چشمگیر زمان بهبودی ایجاد شده است. این سنت امروزه ادامه دارد و استفاده از آن در مسابقات دو و میدانی رقابتی گسترش یافته است که منجر به آسیب دیدگی های مشابه می شود.
1-FMRI